Recept - Filmjölksbröd

Linda ville ha receptet på filmjölksbrödet:

6,5 dl graham/fullkornsmjöl
1 dl vetemjöl
2 dl rågkross
2 dl solroskärnor
1 dl linfrön
2 tsk salt
2 tsk bikarbonat
2 dl mörk brödsirap
1 L filmjölk

Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt sedan sirap och filmjölk. Blanda och häll degen i två smorda formar (Man kan ta lite solrosfrön i botten). Grädda i nedre delen av ugnen på 175 grader, i ca 1,5 timme. Låt brödet stå kvar i formarna 5 min innan du stjälper upp dem. Låt kallna på galler.

Kontrollera ibland när de står i ugnen så de inte bräns. Man kan lägga lite folie över dem sista timmen.


Kommentarer
Postat av: Linda

Sv:

Åh vad bra då ska jag handla saker imorn så jag kan baka när jag är ledig nästa gång :D



Japp, det stämmer bra att Alva är en dvärgschnauzer :)

Kram

2011-02-06 @ 16:49:42
URL: http://excusememiss.blogg.se/
Postat av: Linda

sv:

Nej men är det sant?

men de är ju underbara hundar.. :)



2011-02-06 @ 17:14:08
URL: http://excusememiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0