Ingen random dag

Jag kan säga såhär; Alla hjärtans dag spenderades med min älskling såklart, som hade tagit ledigt dagen till ära. Dagen innehöll både geléhjärtan, paket med ett smycke i, en ros, en prydnadsgrej med två små björnar som håller i ett hjärta, fina underkläder, en middag för två och lite extra kärlek på det. Så typiskt alla hjärtans dag som det kan bli och jag älskar det! Jag hade blivit lika glad för ett par strumor eller en liten kärlekslapp, för det är lixom tanken och uppmärksamheten som räknas.
Jag gick i alla fall runt och mös (myste?!) hela dagen bara av vetskapen om att det var alla hjärtans dag. Jag är sjukt fjantig, men sån är jag.

Jag är så trött på alla som säger att "de minsann visar kärlek alla andra dagar om året i stället", "att affärerna bara tjänar en massa pengar", yada yada yada... Varför inte passa på att fira något när tillfälle ges? Livet blir lite roligare med några extra firartillfällen varje år. Jag är en celebrate-människa ända in i benmärgen som alltid tar tillfället i akt om det så bara är en liten fjösig namnsdag. Det behöver absolut inte handla om presenter överhuvud taget, utan bara se till att göra dagen lite extra speciell på något sätt. Det finns ju redan så sjukt många random vardagar på ett år som det är...

Min pojkvän är väl inte lika fascinerad av alla hjärtans dag som jag. Men på grund av att han vet att den dagen betyder mycket för mig så är det enligt honom anledning nog att försöka göra mig så glad som möjligt. Han är så himla fin. Han sätter alltid mig i första hand och kan offra sig att göra saker bara för att få se mig lycklig. Och självklart gör jag samma för honom. Alla borde ju tycka att det är värt hur mycket som helst att få se sin älskling sådär genuint lycklig. Jag skulle aldrig palla att vara tillsammans med en egokille som alltid, alltid, alltid prioriterar sina egna intressen i första hand. Måste vara ett givande och tagande från båda hållen.

Oj, nu tappade jag tråden helt här. Skulle ju berätta om vad jag pysslat med de senaste dagarna men det får jag ta i morgon i stället.


Kommentarer
Postat av: Malin Bergne

Äsch! Alla hjärtans dag är bara bluff och båg men den 10 december kan vi fira en enormt viktigt dag ihop! ;-) Ha en riktigt bra helg! Kraaaam

2011-02-18 @ 20:50:41
URL: http://bergne.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0