Dag 7 - Min tro

Ja ni, min tro. Det första man associerar med det är ju religion så jag kan börja med att säga att jag är kristen men inte religiös. Jag tycker det är intressant med olika religioner och lära mig om hur de fungerar, men inget jag valt att utöva eller lägga en massa energi på. Jag anser att man kan bilda gemenskap på andra sätt. Jag tycker religion kan vara bra på många sätt men det är viktigt att alla får och försöker välja själva vad de vill tro på utefter vad som passar dem.

Jag tror snarare på karma och "what goes around comes around". Jag tror och hoppas att ens goda/onda handlingar påverkar ens öde på så sätt att man får vad man förtjänar. Enligt mig vore världen kanske en bättre plats om alla tänkte så.

Här i Stockholm har jag fått lära mig att ingenting är gratis och om något verkar för bra för att vara sant så är det troligtvis så. Jag har fått lära mig att byta ut en del av min naivitet mot skepticism och inte vara så godtrogen. När jag flyttade hit blev jag ganska snabbt lurad på 14.000, vilket sög. Som tur var lyckades jag trixa tillbaka de pengarna, men nu efteråt ser jag det som en bra lärdom.

Sedan tror jag på evig kärlek. Jag tror verkligen att två människor kan älska och hålla kärleken vid liv, livet ut. I dagens samhälle verkar det ganska sällsynt, men jag tänker inte ge upp hoppet om det.


Kommentarer
Postat av: Linda Rangfeldt - Med plutt i magen.

Hej!



Jag tror kanske att jag har det på vhs hos mamma. Inte säker :O Kram

2011-01-08 @ 02:16:06
URL: http://lindarangfeldt.blogg.se/
Postat av: Louise - Living in Turkey

Hahaha det är du som stalkar mig alltså. HAHAHA.



Jag tycker det är ett bra tankesätt, what comes around goes around. Och jag förösker alltid tänka "om jag inte erkänner det här så får jag tillbaka för det senare" eller "jag måste ha gjort något bra tidigare nu när jag vann på den här lotten"



Hur är din pojkväns tro? Äter han griskött ex? Och har han någongång varit "mer troende" under erat förhållande fast det har avtagit eller så?



Jag är precis som dig och vill inte stressa in ett giftemål bara för att det ska ske nu. Och samma om hur säker jag är på min kärlek till honom och vise verse. Jag är mer säker nu än för ett år sedan, och det känns och är verkligen toppen.

Kramar!!

2011-01-08 @ 10:05:56
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: emma

svar: nej jag har tyvärr inte det :( har ny dator.. men har en på dvd fast då var inte du med.. och sen finns det ju klipp på youtube..

2011-01-08 @ 10:07:04
URL: http://emmis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0