Dag 1 - Om mig

Jag är från Hammarö en mil utanför Karlstad i Värmland. För över två år sedan flyttade jag till Stockholm och har under den tiden bott lite här och var. Allt började med att jag, nyss hemkommen från Australien, kom till insikten att Karlstad är ganska litet. Jag sökte ett jobb i Stockholm, fick det och flyttade över en natt in hos en kompis i Sumpan. Sedan blev jag fast här. Jag har hunnit med att bo i Solna, varit inneboende hos en rysk tant på Strandvägen på Östermalm och nu till sist hamnat i Alvik. Boendesituationen i Stockholm är inte det lättaste, trots det har jag haft sjukt mycket tur och står här nu med ett förstahands kontrakt i finaste Alvik.

Jag är född 1987 och fyller alltså 24 år det här året (vart tar tiden vägen?!). Om någon person skulle beskriva mig med ett ord skulle det troligtvis bli optimistisk. Jag är oftast sjukt glad och ser alltid det positiva i alla situationer. Själv skulle jag kanske använda mig av orden naiv eller lättfascinerad. Annars är jag en person som hellre går runt i röda gummistövlar och toppluva snarare än en fancy pälsmössa och Uggs, vad det nu säger om mig. Jag älskar musik och går ingenstans utan mina hörlurar. Något jag också tycker är kul är att fira saker. Låter kanske konstigt, men är enligt mig ett bra knep för att piffa upp vardagen. Det måste inte vara stora saker utan det räcker med att dricka frukostjuicen ur ett champagneglas eller baka något dagen till ära.

Min sambo Ismail och jag har varit tillsammans i snart två år. Han är född och uppvuxen i Turkiet, så dit åker vi så fort vi får chansen för att hälsa på hans familj.

Några bilder:



Imorgon får ni veta vad jag sysselsätter mig med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0