Dag 3 - Min Familj

Min famlij står mig väldigt nära och består av mamma och pappa, som inte bor tillsammans, och min storebror Mikael. De bor allihop kvar i Karlstad, vilket är himla tråkigt. Hade mer än gärna bott i samma stad som dem, men just nu är det Stockholm som gäller för mig. Det blir ju dessutom roligare att åka hem och hälsa på dem. Min bror är bara 1,5 år äldre än mig och är även en av mina bästa kompisar. Jag kan verkligen prata med honom om allt och han har alltid massa kloka råd. Eller så drar vi en krogkväll och går ut och dansar hela natten.

Mamma och jag pratar i telefon varje dag, vi har alltid varit extremt tighta. Ibland har vi inget vettigt att säga utan sitter bara tysta och kollar på samma TVprogram och slänger in små kommentarer då och då. Och ibland när mamma har familjemiddag hemma får jag ligga på högtalartelefonen mitt på bordet och vara med och konversera. Vad gör man inte när man bor så långt ifrån varandra? Pappa är också en sån som alltid finns där. Han skulle kunna åka hit mitt i natten om jag så behövde. På ett sätt kan jag känna mig avundsjuk på de som har sina "kärnfamiljer" kvar, men samtidigt tycker jag att jag har tur som har TVÅ fantastiska familjer att komma hem till.
Sedan har vi vår lilla vovve Buster också. Han fyller elva år i år och har funnits vid min sida sen jag var 13. Han är av rasen dvärgschnauzer och är min lilla ögonsten.

Mami


Pappa


Micke


Buster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0