Realisation

Det här skrev jag i min gamla blogg för nästan exakt ett år sedan. Det stämmer verkligen in även nu såhär ett år senare:

Annars då? Jo tack, livet rullar på. Jag är tacksam för att januari äntligen börjar lida mot sitt slut. Min största hatmånad, som skapar ångest i mig så fort jag tittar i kalendern. Långt till jul, långt till sommar. Och efter jäktandets heliga decembermånad så stannar hela världen av, förutom i affärerna där folk goes crazy och köper sig lycka och frid i själen på reornas skabbiga utbud. Helt plötsligt tror sig alla vara i behov av purpurfärjade koftor, trots att de hamnar längst in i garderoben med prislappen på.
Jag gillar inte rea. Kläderna ser ledsna och deprimerande ut med sina röda prislappar och min shoppinglust knör sig tillbaka ut genom svängdörrarna bara av att titta på dem.

Var inne på Zara en sväng igår med Terhi och Anna. Fy fan för reor, folk som slår sig fram, kläder som hänger huller om buller och röriga provrum. Jag som ändå gillar att gå runt i affärer tappar lusten totalt. Bläk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0