Semesterplaner

Då sitter man här hemma, sjuk en lördagskväll. Jag hostar typ upp mina lungor. Lite synd i och med att jag skulle varit på Belindas födelsedagsfest med festivaltema och liveband. SUX!

Hela morgonen har jag och Alex suttit och kollat på resor. Vi ska åka till Turkiet två gånger i sommar. Först en vecka direkt när skolan slutar. Då blir det en veckas charter med all inclusive till Bodrum eller Marmaris med bara lyx och semester. Jag har aldrig varit där och det vore ju kul att se något nytt när man ändå varit i Turkiet så många gånger.
Andra resan blir på två veckor i augusti. Då åker vi till Side, där Alex har alla sina kompisar. Därifrån blir det såklart också småresor till Antalya för att hälsa på Alex familj, Alanya för att festa osv. Men vi har kommit fram till att det antagligen blir billigast med charter. Annars brukar vi boka resan och hotellet var för sig eftersom vi bott både hos familj och på hotell tidigare. Men nu blir det hotell hela tiden.

Igår hade vi en jättemysig dag. Dagen startade med världens bästa nyheter, som jag inte kan skriva ut här än. Både jag och Alex var lediga så vi åkte till stan och fixade lite ärenden, gick omkring i lite affärer och handlade godis till kvällen. Sedan var vi på biblioteket och läste böcker och tidningar. Jag älskar Stockholms stadsbibliotek. Det är hur stort som helst och de runda väggarna pryds utav mängder av böcker.
Jag lagade fisk till kvällsmat och sedan blev det filmkväll.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tack så mycket :) Kul att man får lite feedback på det man skriver ibland :)

2011-01-16 @ 10:38:43
URL: http://melvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0