Bageri- och konditorimässan

Bästa mässan på länge!! Terhi och jag hade lyckats få tag på fribiljetter via skolan så i söndags åkte vi ut till Kista och gick på Bageri- och konditorimässan. Egentligen var den ju riktad mot B2B och inte mot privatpersoner, men det märktes inte direkt. Och jag och Terhi nätverkade som aldrig förr! De får ju inte sälja något på mässan vilket innebär att ALLT är gratis. Och jäklar vad vi åt :) Det var bröd, capcakes, mat, glass, delikatesser, müsli, macarons, kaffe... osv. Massa smarriga saker och det var bara att äta och provsmaka så mycket man bara orkade. Det roligate var att prova lite annorlunda saker som man i vanliga fall inte skulle välja. Typ som saffransglass, hur gott som helst! Och bagarna stod lixom och bakade på plats så det var verkligen känsla. Så det här får bli vår årliga tradition.



Behöver jag säga att jag inte behöver äta sötsaker på tusen år igen? Eller ja, i alla fall inte tills nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0