Home sweet home!

Hej på er!

Då var man hemma i Sverige igen, och som jag visste - med blandade känslor. Världens gulligaste älskling stod med rosor på Arlanda och det var SÅ skönt att komma hem till lägenheten som var storstädad. Färdiglagad mat stod i kylen och nya blommor på bordet (mina andra blommor såg dock mer döda än levande ut...) Posten tog en timme att gå igenom, haha! De här nästan 6 veckorna har gått sjukt fort.
Resan har varit helt underbar och jag är så glad att den blev av. Nu när jag tänker tillbaka på allt så är det konstigt hur snabbt man anpassade sig efter livet där nere och hur snabbt allting blev vardag. Så självklart dök separationsängesten upp när vi började packa - trots att man ändå kände sig mätt på Spanien. Jag lämnade ju trots allt ett liv som jag faktiskt hade hunnit skapa.

Men som vanligt i livet; ett kapitel avslutas och ett nytt påbörjas, vilket jag känner mig otroligt laddad inför! Det händer så himla mycket den här våren. Ismail fyller år den här veckan och jag åker hem till Karlstad för att sedan fara ner och fira påsken i Skåne. Sedan fyller jag 25(!) och i slutet av maj tar jag EXAMEN! (Och börjar jobba...) Och där emellan är det massa småsaker inplanerade. Fester, Karlstadbesök, massa dans, småresor m.m. Och våren som är en av mina favoritårstider.

Saker jag saknat:

- Mitt kök!!
- Min lägenhet!
- Min älskling!
- Hemlagad mat (är sjuuukt trött på restauranger och för all del - spansk mat)
- Tunnelbanan (trot eller ej)
- DANSTRÄNINGEN! (Har redan tränat 6 gånger den här veckan... haha!)
- Köttbullar med mos, lingonsylt & gräddsås, köttgryta, ris, POTATIS, pannkaka, fiskgratäng, cream fraiche, riskakor, grovt bröd, salta pinnar m.m.
- Familj & vänner
- Min nespressomaskin

Saker jag saknar redan:

- VÄDRET & LJUSET
- Att leva för dagen utan måsten
- Att bo med Terhi
- Mercadona
- Stranden
- Lukten av hav
- Glassen: Chokolata Negro
- Primor
- Smaken av tomaterna
- Vyerna över bergen och havet
- Grisen på Playa el Salón
- Tinto de verano
- Att allt är sjukt billigt
- Lukten av apelsinträdsblommorna
- Spanska musiken
- Churros
- Frukostarna i solen på takterassen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0