Inte många dagar kvar nu

Igår var sista lördagen här i Nerja. Så det skulle såklart utnyttjas till max! Så vi förfestade lite här hemma innan vi drog ner på stan vid 2. Helt ok kväll som avslutades med en mer än ok kebab.

Idag var det pizza som gällde och allt annat ätbart som gick att komma över. Vi har käkat chips, solroskärnor, klubbor och choklad som om det inte fanns någon morgondag. Men imorgon är det zumba som gäller! Ska bli kul :)

På onsdag åker vi hem till Sverige igen med blandade känslor. På ett sätt ska det bli tråkigt att lämna solen och det livet vi lever här, men samtidigt känner man sig ganska klar med Nerja och det ska det bli såå skönt att komma hem till sitt vanliga liv igen! Vanliga maten, vanliga träningen, vanliga sängen osv.

Hur mår ni?

Påsk

Det närmar sig påsk här i Spanien. Istället för björkris får man sätta fjädrarna i olivträdskvistar... Man tar vad man har!

Bilder från Malaga

Jag hämtade Ismail på flygplatsen på torsdagskvällen. Då åkte vi direkt till ett kanonfint, centralt hotell som vi bodde på i två dagar. Vädret var rätt kasst de dagarna vi var där... kallt och molningt. Första dagen ägnade vi åt att gå runt i stan, hamnen, stranden... ja jäklar vad vi gick. Käkade på mysiga ställen, shoppade lite och kollade in alla "typiska" turistgrejer. Ismail blev chockad över mina spanskakunskaper, höhö! Malaga är verkligen kanonfint! På kvällen kollade vi in utelivet och käkade tapas.

Halloj

Hej mina vänner!

Jag lever och frodas, trots brist på närvaro här. Men det har varit väldigt mycket på senaste tiden. Ismail och Terhis kille var ju här i nästan en vecka och åkte hem i onsdags. Samma kväll kom Catharina och Sara på besök (som vi gör examensarbetet med) och åkte hem igår. Så dagarna har fyllts med aktiviteter och jobb.
Terhi smittade mig med halsont + feber och lagom till det slutade slog min pollenallergi ut. Tack gud! Haha, skämtåsido. Men alltså det verkar inte som att man ska få vara helt frisk någon gång under den här resan. Men nu har jag i alla fall fått allergmedicin och ögondroppar av chefen - så förhoppningsvis blir det bättre nu.

Men trots sjukdomar och symtom har vi ändå hittat på en massa roligt. Lite utgång, middagar och utflykter varvas med strandhäng, marknader och serietittande. Så sakta men säkert börjar man glida in i Afrikansläktet, men det tackar man inte nej till - bra med en grund inför svenska sommaren.

Hjärtat sa att det snöade hemma i Stockholm idag... Så jag kan inte påstå att jag längtar hem. Livet här är så himla skönt. Vi lever i nuet och gör det som faller oss in. Det jag saknar mest är ett riktigt kök, (vi lagar mat i ett utekök på takterassen) och min dansträning. Och lite andra vardagliga saker. Och mitt hjärta såklart.

Annars jobbar vi på med marknadsföringen av paketresan. Catharina och Sara jobbar från Sverige och vi marknadsför via internet härifrån. Någon som har några bra tips att nå ut?

I morgon drar vi till Malaga för.... shopping! Och så planerar vi en trip till Gibraltar :)

Må gott!

¡Hola!

Hej! Livet är gött :) sitter här med en kall öl vid poolen på hotellet nu.

Min älskling har varit här i några dagar nu, tiden går sjukt snabbt - men vi har hunnit med massa äventyr! Ska berätta allt om ett par dagar då han åkt hem och det vanliga livet fortsätter här i Nerja.

Må gott!

Big news!

Just nu ligger jag på ett kanonfint hotell i Malaga och bara väntar på att få åka till flygplatsen och hämta min älskling som landar om drygt 2,5 timmar!! Åh vad jag längtar! Ska pimpa rummet nu med en massa godsaker, skumpa och rosenblad :)

Vi ska stanna här i Malaga i 2 nätter innan vi åker till Nerja och bor på ett annat hotell där i 4 nätter innan Ismail åker hem. Så om jag är lite frånvarande nu i ett par dagar så vet ni ju varför. Terhis kille kommer också, men i morgon - så vi kommer ha det så jäkla kul! Massa saker är inplanerade.

Och the big news: paketresan är KLAR!!! Så nu ligger den ute till försäljning. Det finns bara 20 platser så först till kvarn! Kolla länken nedan:

Tapas

Tapaslunch 35 SEK:

En dag på stranden

Livet är så jäkla nice.
Jag börjar äntligen bli frisk från helvetesförkylningen! Det är början på mars och vi ligger här i bikini på stranden och blickar ut över havet. Hudfärgen är numera gyllenbrun. Var och varannan dag käkas det billiga, goa tapas och till det dricks det tinto de verano.
Och än är det flera veckor kvar av det här livet. Och allt detta delar jag med en av mina bästa vänner. Och det bästa; om bara 4 dagar är min älskling här med mig i paradiset <3

Sjukdom

Hej på er!

Hoppas ni mår bra, för det gör inte vi... Någon slags influensa verkar härja runt här i Nerja. Ingen verkar komma undan.
Den drabbade Terhi för 3 dagar sedan och hon delade självklart med sig till mig :( Fy farao. Förkylning deluxe. Näsan rinner som aldrig förr och ont i kroppen. Men som vi säger här, hellre vara sjuk nu än när killarna kommer ner nästa vecka!! För då ska det pussas som om det inte fanns någon morgondag!!! :)

Just nu hetsjobbar vi ändå med paketresan som ska vara klar och kunna börja marknadsföras under NÄSTA vecka!! Ojojoj, spännande och lite läskigt. Idag gjorde vi så gott som klart budgeten med hotellägaren. Känns väldigt bra!

Förresten fick jag världens gladaste nyheter i söndags!! Kan dock inte berätta om dem än... :)

Ha det gött!

Fortsättning Frigiliana

Här kommer fortsättningen på turen till bergsbyn Frigliana;

Vi var även på en liten minivinprovning med stadens inhemska viner:

Jag kan säga att jag var sjuuuukt rädd när den här bilden togs. Det var ett högt stup ner till ett stengolv på andra sidan den smala kanten som jag sitter på, där mitt ben hänger ner... Fy fasen. Men vad gör man inte för att få till ett kort... :P

Visst är staden fin? Jag älskar den. Gissa vad jag sitter och väntar på för mat på sista bilden? Japp, spaghetti bolognes... :P

Nossa!

Hej hopp! Tänkte bara dela med mig av lite Spanienfeeling... - Här har ni låten som strömmar överallt nu :)