TGIF

Idag har det bakats minsann. Jag gjorde vanliga lussebullar fast utan russin. Skönt att slippa pilla bort dem. Men det såg så tomt ut så jag tryckte in små kulor av mandelmassa istället för russin. Blev kanon!
Sedan gjorde jag också knyten av lussebullsdeg i muffinsformar fyllda med en röra av bland annat mandelmassa och sirap. Och sedan toppade jag dem med mandelflarn. Oh my god vad goa di blev! :)

Jag hade ju planerat att inte gå utanför dörren idag, men jag lyckades inte riktigt. Trots att jag sprungit upp och ner som en dåre både i tvättstugan och på vinden och knådat deg som aldrig förr så blev jag rastlös. Så jag pälsade på mig och åkte till Hötorget och vandrade runt bland stånden innan jag mötte upp Alex när han slutade.

Har varit så sjukt träningssugen idag också.. Kanske bara för att det är min träningsfria dag idag. Och det var bara att hålla stenhårt på det för att vila kroppen efter veckans träning och inför helgens träning. Men det det är skönt att ha gjort klart styrketräningen för den här veckan och bara kötta dans resten av helgen!! :D

Och idag bröt vi fredagstraditionen att äta hämtmat! Vi gjorde nötytterfilé med rösti så det var gött!! Men på fredag blir det back to normal :)

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0