Filmjölksbröd

Igår kom Terhi och Anna hit. Vi käkade thai, tog ett par glas vin och tölade en massa, massa.. Riktigt nice och relativt lugn kväll.

I morse bakade jag bröd. Blev så himla lyckat! Ingredienserna är bl.a. linfrön, solroskärnor, bikarbonat, filmjölk, sirap och rågkross. Tungt, nyttigt och hur saftigt som helst! Ismail älskade det också. Jag kan baka hur många brön som helst bara för att få ta den där första skivan, när det är nybakat, som är så varm att smöret smälter och osten blir seg. Smarr!


Ismail sköter rörandet när jag bakar

Jag bjur på en morgonbild...


Kommentarer
Postat av: Linda

Kan du inte lägga ut hela receptet? jag blev så sugen på att baka det själv :)



Hoppas allt är bra och att ni haft en bra helg!

Kramar

2011-02-06 @ 12:17:15
URL: http://excusememiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0