Lite ynklig

Hej hopp! Nu har jag inte skrivit på ett par dagar, men det har varit fullt upp här.. I tisdags blev jag ju medbjuden på sponsormiddag, som jägermeister annordnade, med gamla jobbet. Det var en lyckad kväll med god mat och vin som flödade. Och en del jägermeister också såklart..

Igår var det skola och sedan åkte jag och hämtade lillgrabben på dagis. Så vi hängde hela kvällen och sedan åkte jag hem och pluggade massa och kollade på DHW med Sanna här hemma.

Och tror ni inte att jag har gått och blivit sjuk?!? Jojomen. Alex drog på sig någon slags förkylning för ett par dagar sedan och var såklart tvungen att smitta ner mig. När man inte ens kan sluta pussa på varandra trots att den ena är sjuk så får man väl kanske skylla sig själv. Så nu sitter jag här med snorig nos, ont i halsen och nyser.

Jag skulle vilja påstå att Turkiet är lite av "huskurernas hemland". ALLA symtom går att bota eller mildra med turkiska huskurer. Haha... Jag har nog blivit itvingad det mesta. Men mycket hjälper faktiskt bara man själv tror på det ;)
Så efter att turkmannen varit och shoppat loss i affären är vårt kök numera fyllt med saker som; ingefära, citroner, turkisk yoghurt, massa teér, en stor burk med marinerade vitlöksklyftor, kanelstänger, honung m.m. Här ska botas!!

Och jag har precis "avnjutit" en stor kopp med te innehållande en pressad citron, kokade ingefärsbitar (som var väldigt viktiga att äta upp) och massa honung. Snart vankas det med stor sannorlikhet ayran och 10 vitlöksklyftor ska hinnas ätas upp innan sängen kallar (TUR för omvärlden att jag är ledig och inte har planer på att vistas bland folk imorgon!!)

Själv står jag för de godare medicinerna som halstabletter och kakor - det funkar också. Har ni några knep eller tips? Just nu tar jag vad som helst!
God kväll från ett snorigt Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hihi tack!



Glass är mitt tips, till yakups stora förfäran :p haha

Varmt vatten med citron kör vi på. Har själv åkt på en ny förkylning :/

Kram på fig

2011-11-04 @ 12:44:55
URL: http://melvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0