Weeey, svar på kommentar: Kära D, (som un...

Weeey, svar på kommentar: Kära D, (som undrade varför jag kallar min kille Alex när han egentligen heter Ismail). Det är såhär; Ismail är ju frisör, vilket innebär att man måste ha ett enkelt namn som svenskar kommer ihåg, av den enkla anledningen att man ska få och behålla stamkunder. Ska man ringa och boka tid nästa gång man klipper sig så är det en fördel om man kommer ihåg namnet på den som klippte en annars tar folk den enkla utvägen och går till någon annan. Och "Ismail" kommer inte svenskar ihåg, just för att det namnet inte finns här. Så när han flyttade till Sverige så bestämde han helt sonika att Alex passade. Så när vi träffades så presenterade han ju sig som det, så han är och har lixom alltid varit Alex för mig (även om jag såklart använder mig av Ismail också). Så alla här i Sverige kallar honom för det. Hoppas du fick svar på din fråga.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha vad roligt. Min pojkvän kallas också alex, eller det är hans "turistnamn". Egentligen heter han Esfendiyar men det är ingen som kallar honom det förutom hans mamma!

2011-09-12 @ 13:08:29
URL: http://www.lilaguldfisk.blogspot.com
Postat av: D

Så med andra ord för att passa in helt enkelt, då förstod jag det rätt från början.

2011-09-12 @ 21:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0