Framme i Nerja

Hej allihopa!

Nu är vi framme och på plats på hotellet här i Nerja. Allt känns helt underbart. Vi möttes av 20 grader och strålande sol på flygplatsen. Då var det bara att slita av sig kläderna och slänga fram de bleka armarna och rikta det glåmiga ansiktet mot solen för att lapa sol. Ojojoj vad skönt efter all kyla!

Vi tog först buss från flygplatsen till Malaga centrum och sedan bussen därifrån till Nerja (5,5 mil) längs kusten. Malaga verkar vara jättefint av det vi såg så dit återvänder vi nog någon helg framöver. Verkligen storstadsfeeling där.
Nerja är en mindre stad precis vid havet med bara en massa vita hus och är inte lika turistigt. Man går överallt (ingen kollektivtrafik) och alla gator känns som i gamla stan fast mysigare. Massa gränder där folk bor, tvätten hänger på tork utanför fönsterna och blomlådor täcker husväggarna. Alla gator leder ner till havet där en lång strandpromenad breder ut sig. Fina stränder (vi såg folk som badade!) och mysiga restauranger, barer, krogar och små shopar. Jag är såld!!

När vi kom till hotellet hämtade vi nyckeln i receptionen och inne på rummet hade ägarna ställt in två hembakta semlor till oss med en karta och ett brev. Så vi tog med dem upp på taket där uteterassen är (och poolen!) och tog en kopp kaffe och bara kände att livet är bra gött.

Sen vandrade vi runt ett par timmar för att lära känna staden och satte oss sedan på stranden, käkade nötter och tittade ut över havet och solen som var påväg att gå ner, klyschigt nog. Hittade en bra restaurang där vi på en gång kände att vi skulle bli stammisar. Vi käkade oliver, vitlöksbröd, Terhi tog en paella och jag spaghetti bolognes (jag veeet jag är sjukt tråkig med mina carvings... men jag var tvungen!), dricka och två koppar kaffe = totalt 78 kr/person! Sjukt billigt.

Japp, jag har inte mycket att klaga på faktiskt. Imorgon väntar massa nya utmaningar och vi ska ha vårt första möte med ägarna :) Spännande!

Godnatt från Nerja!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vilka mysiga bilder Malin.....skulle vilja vara där!!!!!

2012-02-20 @ 10:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0