Stek på alla sätt och vis

Våren är här! Jag blir ju så lycklig. När jag och Terhi gick ut från gymmet idag så kände man ingen skillnad på temperatur. Sen vet jag inte om det berodde på att vi var så svettiga eller om det var varmt ute. Men det värmde verkligen. Så bara därför var vi tvungna att gå ut och steka i solen och köpa glass.

Idag lagade jag min livs första stek! Vi hade köpt ett drygt kilo till rostbiffklump. Så den brynde jag först i en stekpanna och la sedan i en ugnsform med lite vatten, kalvfont och soya. Sen in i ugnen i 50 minuter och var tionde minut ungefär var jag där och "öste" för att den inte skulle bli torr.
Behöver jag säga att den blev underbar? Sjukt underbar och rosa blev den!! Till det marinerade jag potatisklyftor, morötter, rödlök och zucchini och slängde också in i ugnen. Skulle göra rosépepparsås men det blev egen tzatziki idag igen.



I morgon ska jag till Stockholms universitet för att börja läsa den nya marknadsföringskursen. Ska bli spännande.
 Hela kurslitteraturen är på engelska men jag tror att föreläsningarna kommer att hållas på svenska, vi får se. Känns lite som första skoldagen på något vis. Jag har målat naglarna och är lite pirrig.
Vi ska tydligen hålla till i Kräftriket, ungefär på samma ställe som jag läste turkisk gramatik förrförra året.

Hörs i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0