CityGross!

Jag har varit lite off nu ett par dagar, men har verkligen haft fullt upp :)

Skolan skapar lite pain just nu. Jag höll en argumentation i aulan i tisdags som krävde en del förarbete. Och på måndag har jag en tenta i hotellekonomi. Suck. Allt handlar om att skriva formler och koder i excel baserat på i princip allt vi lärde oss i företagsekonomikursen förra året. Jag skulle bara vilja skriva: "Fuck this jag ska skaffa en revisor i framtiden" på provet. Nejdå, så farligt är det väl inte. Ibland är det nästan rätt roligt emellanåt. Eller ja, det kanske var en överdrift men...

Idag har jag och min fina haft dejtnight! Ismail har alltså varit ledig. Vi brukar alltid försöka hitta på något speciellt dessa dagar. Idag har vi ägnat hela förmiddagen till att sitta och kolla på en massa hotell och försöka att välja ut ett par att boka inför Turkietresan. Det finns ju så många att välja mellan!
Sedan skulle vi åkt och tränat med vi åkte till Bromma, käkade lunch och storhandlade istället. Vår nya favoritmataffär stavas: CityGross! Namnet i sig skapar ett slags skabbigt intryck, men det är helt tvärt om. SÅ fräscht och SÅ stort. Dessutom är det rätt billigt och utbudet är kolossalt. Man får alltid gratis kaffe, te och bubbelvatten i butiken då de anser att man behöver lite extra energi för att ta sig runt. Haha, det står en skylt bredvid kaffemaskinen att bara kaffet är gratis, inte kakorna i butiken. Man får alltså inte ta en kaka till kaffet. Hehe, jag kan verkligen se en liten gubbe med rullator framför mig som står och öppnar ett kakpaket för norpa ett par kakor att doppa i kaffet.

Så det blev en riktig storhandling (vi fick till och med ta en taxi hem, hehe) så nu är köket proppat med saker. Massa lax, grönsaker, oxkött, frukt, bakingredienser, osv. Köpte även mango och granatäpplen, gött! Till middag blev det laxtartar med avokado och lax i foliepaket i ugnen med vitlök, tomat, purjolök och citron. Detta åt vi med en stor sallad, grekiskt landbröd och dallassallad. Mums som Maria Montazami hade sagt.

Nej nu ska jag lägga mig och krama på min älskling i soffan som sitter och är helt överväldigad av något program om krabbor... Vi är verkligen sånna där som pussar på varandra ungefär 10000ggr per dag. Går verkligen inte att låta bli. <3
God kväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag saknar Balla Malla...

2011-02-12 @ 09:01:11
Postat av: Linda

Ååååh vad glad jag blev när jag läste din kommentar att du uppdaterat, och vilken uppdatering sen då :)



Jag antog nästan att du hade mkt i skolan. Bara att kämpa på :) Snart har du ditt eget hotell :)

Så tråkigt att inte CityGross finns i Karlstad. Får hoppas att de får tummen ur och inte inser att Coop och Ica är det enda framöver också :) Fast då kanske man hunnit lämna både karlstad och Sverige :)

haha!

Kram

2011-02-12 @ 12:33:25
URL: http://excusememiss.blogg.se/
Postat av: Faster

Vi har också varit på City Gros i dag, men i Trelleborg ca 67 mil mellan dessa affärer som ni och vi varit i idag. Denna City Gross var inte lika bra som den som är i Malmö. Jag har tenta på tisdag i juridik om olika fall som jag skall lösa, jag säger precis som dig. När jag måste får jag väl köpa in en advokat eller jurist, varför måste jag kunna dessa lagar och paragrafer utantill,?? hjälp...Hoppas allt är bra med er annars? Johan och Anna har ju inte lyckats få någon bäbis ännu, men den kommer väl. Ha det bra och kram på er.

2011-02-12 @ 19:49:54
Postat av: Linda

Sv:

Ja jag har läst att du är från Karlstad :) Bor dina föräldrar på hammarö eller har jag bara snurrat om det nu? :)

Jag bor i Viken, precis vid Pekås :) Jobbar på Max Hamburgare ute på Bergvik och på restaurangen på Patienthotellet på sjukhuset :) Jag är timmare så jag springer runt som en stolle på båda ställena :P

Ja, han ska få min mamma's gamla laptop som är ty 2 år gammal. så slipper han betala o gå på internetcafén när vi ska msna o så :)

Kram

2011-02-12 @ 22:41:21
URL: http://excusememiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0