Bowlingnight

Jag hade sån himla bra dag igår! Först var det skolan som gällde med 6 timmar Service Management, som jag älskar! Vi håller på med försäljning nu och det är så himla intressant. Kul, kul.
Sedan åkte jag hem och mötte upp min älskling och Mahzuni på kvarterskrogen mittemot vår lägenhet där de käkade pizza och tog en öl. Jag sprang upp till lägenheten och där hade Ismail storstädat hela lägenheten. Dammat, dammsugit, putsat, diskat, torkat, varit upp på vinden med grejer osv. Hur glad blir man inte då? Typ såhär :D

Vi gjorde oss i ordning och drog till Gullmarsplan och mötte upp min klasskompis Anna (haha, vi hade planerat en liten dejt mellan Anna och Mahzuni!) så gick vi och bowlade. Jag och Ismail vann över Anna och Mahzuni. Min pojkvän är faktiskt rätt grym på bowling! Jag är väl sådär, men lyckades få en strike i alla fall vilket var huvudsaken. Anna gjorde övertramp så det började tjuta i hela banan, haha. Några öl och många skratt blev det i alla fall...
Efteråt drog vi till Ismails kompis Atillas restaurang och käkade och drack öl. Sedan fortsatte vi till Ismails jobb och satt där ett par timmar och träffade en massa folk. Vi försökte lära Anna att prata turkiska! Riktigt roligt, och det bästa var när Anna utbrister "Turk hava yollari!" när vi skulle skåla, hahaha... Sånt där som var sjukt kul men inte går att återberätta efteråt.
Anna åkte hem till sig och Mahzuni skulle sova över hos oss och vi kom väl hem vid 2... När vi gick från tunnelbanan gick vi alla tre armkrok och sjöng (skränade) en salig blandning av turkiska låtar. Alltifrån Ibrahim Erkal till Tarkan och Mustafa Sandal. Lät med all säkerhet förjävligt, men kul var det! ...Hadi gel Erzurum'a gel, Erzurum yaman güzel!... :D

Och i morse skulle jag börja skolan kl 9,00. Behöver jag säga att jag tog sovmorgon? Yes. Valsade dit vid ett och genomled en lektion med DEK (Databaserade ekonomiska rutiner, suck) med huvudvärk. Sedan i eftermiddags skulle jag ha tränat, men det pallade jag bara inte.. Så det blev lite shopping i stället för det orkar man alltid! Ni kan få se vad det blev i morgon.
Jag är helt slut nu! Har lagat en jättegod köttfärs- och grönsakslasagne. Nu ska jag bara lyckas hålla mig vaken tills Ismail kommer hem, längtar!

Babe i rutig skjorta, Mahzuni i grön skjorta, Anna med bowlingklotsbrösten och jag är flinet nr 1.

Kommentarer
Postat av: Jessica - Sen ve Ben

Sv: Ja, han var okej iaf :) Ont i kroppen och hosta. Men han var tillbaka på armén iaf. Så får hoppas han kryar på sig nu! :)

2011-02-04 @ 03:08:22
URL: http://imjessthemess.blogg.se/
Postat av: Jessica Ebbhagen Yaman

hej, tack för kommentaren och att du tycker dom e söta :)

Vad kul med bowling! Önskar jag hade tid att få bowla, så kul!

2011-02-04 @ 04:53:39
URL: http://jamilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0