Dag 4 - Min dag

Igår kväll kom vi inte i säng förren efter 04,00.. Jag fastnade framför favoritkanalen Travel Channel där det först var "Inside Luxury Travel-Varun Sharma" (älskar hans reportage!) som var i Afrika på safari och sedan var det ett reportage om Marocko som jag inte kunde slita mig ifrån. Varje dag hittar jag nya ställen som vi måste besöka och upptäcka när jag kollar på Travel Channel. Man blir så himla ressugen! Men just nu är jag mest sugen på att åka till Istanbul och Indien. Sedan har jag också ett visst sug efter att åka tillbaka till Australien.

Så, tack vare Varun Sharma blev det en sen kväll som resulterade i en pinsamt lång sovmorgon. Sedan vad det upp och göra frukost och greja lite här hemma innan jag skulle åka iväg och hämta mina favoritkids på dagis. Jag är nämligen barnvakt åt en kille på två år och en tjej på fem år. Har varit deras nanny i snart två år så de är som mina andra familj.
Så det blev en massa lek och stoj hela eftermiddagen. Sedan for jag och hämtade ut ett paket som jag beställt från cdon.com. Det är något speciellt lyckorus man får när man ska hämta ut en paket tycker jag. Spänning och förtjusning på samma gång. Trots att jag vet precis vilka filmer jag beställt så längtar jag ändå tills man får riva upp kartongen och känna på dem, haha.

Nu har jag precis käkat världens godaste kycklingsallad. Jag blandade sallad, majs, gurka, tomat, paprika, ananas, avokado, kyckling, fetaost, pizzasallad, oliver och bruschetta. SÅÅ GÖTT! Vi har blivit lite halvt beroende av bruschetta här hemma. Äter det både till frukost, lunch och middag.. Kanske inte helt snällt mot våra medmänniskor att gå runt och stinka vitlök konstant, men äh.
Nu ska jag se på någon av mina nya filmer och längta tills Alex kommer hem.

Mina godingar förra sommaren


Filmerna


Kommentarer
Postat av: Emma

sex and the city 2 är ju såå bra :D

2011-01-04 @ 21:21:49
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: Louise - Living in Turkey

Haha neeej då, din första kommentar kom inte fram officiellt iaf för jag måste godkänna alla först. Jag hinner inte med och svara på dom annars haha.

Vad jag vet så finns det inget svenskägt hotell i Side, det är nog inte så vanligt utan det är en turk, eller flera, som äger hotellet. Och sedan hyr ex. Ving in sig där. Ibland, om det är större hotell så kan det vara allt från svenska Ving, till Tyskar, Engelsmän etc etc.

Så om jag hade varit dig, och om det går trots att det inte är svenskt ägt, så skulle jag höra runt med hotell och se om de är intresserade av dig och din utbildning.

Side Resort är ett hotell jag skulle rekomendera starkt med en mycket bra ägare, Mustafa.

Väldigt bra omtalat är hotellet och de totalrenoverades förra vintern dessutom.

Jag vet inte om du måste ha något särskilt bokningsprogram pga. din utbildning men du får kolla runt och se vad dom har helt enkelt.



Jag slutade jobba runt November, när Bayram var slut och trivs toppen med ledigheten. Kommer väl hem till Sverige i slutet av februari tror jag.



Kram Louise

2011-01-04 @ 22:15:11
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0