Back to school

Skolan drog igång igår och det kändes fantastiskt att träffa alla igen. Vi hade snack om hur våra praktiker hade varit och sedan på eftermiddagen var vi på studiebesök på AudicomPendax. De designar och säljer en massa olika hightech-prylar och lösningar till t.ex. konferenslokaler, skolor, företag osv. De coolaste sakerna var osynliga högtalare som var inmonterade i väggarna, pekskärmar som var lika stora som 50" TVskärmar och en projektor som gjorde att man kunde "rita" på väggen med en speciell penna (och det man ritat försvann när man stängde av projektorn). Vi fick även se och prova den senaste tekninken som används i samband med videokonferenser.

Vi fick också reda på terminens kurser. SJUKT mycket ekonomi...  Haha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag har i och för sig ganska lätt för siffror och matte, så jag tycker ändå att det ska bli ganska kul, men tungt. Så vi ska alltså läsa: ledarskap, datorbaserad ekonomi, service management, hotellekonomi, business english och kommunikation. Sedan från och med vecka 15 ska vi vara 100% på Stockholms universitet och läsa marknadsföring. Känns som om det kommer bli fullt upp i vår!

Idag har det varit en ganska skön dag. Skolan i morse och hade första dataekonomilektionen. Allt verkar mest handla om att sitta och fiffla med koder hit och dit i excell. Arbetstempot är inte att leka med för en som mig som inte har några direkt stora förkunskaper i excell. Sedan blev det storhandling och hem till min älskling. Vi har städat en massa och håller på att tvätta nu. Det blir tacos till middag och till det ska vi se filmen 2012. Har ni sett den?


Kommentarer
Postat av: Emma

Okej! Det låter som en utbildning i min stil med :) Vill jobba inom turism!



Jaha, då förstår jag bättre. Låter helt toppen att han har fått "testa" på Sverige ett tag och att ni hade turen att träffas :) Har han permanent uppehållstillstånd? Eller har han 2 års UT? Nyfiken :)



Jag hade verkligen velat att Akin förstod sig på Sveriges kultur och så, och självklart vill jag lära mig mer om hans kultur. Det krävs ju engagemang från båda sidor, speciellt om man kommer så långt att man vill skaffa barn.



Åh vad skönt att hans militär är färdig! Tur för er!

Han kommer vara ledig några dagar på grund av ett bröllop, men jag vet inte om jag kan ta mig till Istanbul under den perioden. Annars har han inget mer ledigt så jag kan inte åka dit :(



Kram

2011-01-12 @ 20:53:07
URL: http://theemmaworld.blogg.se/
Postat av: emma

Vad fin du är Malin :D Jag har inte sett den filmen men har alltid velat se den, ska be Jesper fixa den åt mig ;) Hoppas du får en bra skolvecka! :)

2011-01-12 @ 21:34:50
URL: http://emmis.webblogg.se/
Postat av: Mikaela

Vi pratar huvudsakligen engelska men blandar rätt friskt med lite svenska och turkiska ord här och där :)

2011-01-12 @ 21:54:37
URL: http://melvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0