Sjuk, mätt och kärlekskrank

Usch, jag börjar bli sjuk. Fick hoppa över träningen idag till och med. Jag har ont i halsen och hostar. Passar INTE in i mitt schema att bli hängig igen. Vet ni att jag har haft influensa tre gånger den här hösten och vintern? Det måste ju vara något slags rekord. I can't help but wonder: vad har jag gjort för att förtjäna detta?! Så idag har jag varit iväg och köpt massa strepsils, apelsiner och vitlök. Ska chocka kroppen på något sätt. Har ni några dundertips? Aja, boooring.

Det bästa med den här helgen är att den redan börjar i morgon! Ingen skola förren måndag eftermiddag, rätt gött. Jag lagade jättegod man nu i kväll. Det blev ryggbiff med tzatziki, tomater och rotmos. Haha, låter kanske äckligt men jag gillar rosmos.


Just nu sitter jag och väntar på att Ismail ska komma hem från jobbet. För er som inte vet så jobbar han som bartender just nu. Hans riktiga yrke är frisör, men han sålde sin salong för cirka ett år sedan och sen dess har han jobbat som bartender. Jag saknar verkligen den salongen.. Var så skönt att kunna gå dit när man ville och bli ompysslad.
Det är lite trist att han alltid jobbar kvällar, speciellt nu när skolan börjat igen. Men man får se till att försöka ses så fort tillfälle ges, och det är vi verkligen duktiga på! Ibland åker jag från Slussen till Alvik (hem från skolan, tar ca 20 min) när jag slutar kl 4 och möter upp Ismail, som börjar jobba kl 5, vid tunnelbanan. Sen åker vi tillsammans till hans jobb (alltså tillbaka till Slussen igen) och sedan släpper jag av honom och åker hem igen. Haha, 40 minuters extra restid bara för att få ses i 20 minuter. Eller så möts vi vid min skola och umgås i 40 minuter innan han åker till jobbet.


Kommentarer
Postat av: Jessica - Sen ve Ben

Ja, den var rätt okej faktiskt :)

2011-01-13 @ 23:47:39
URL: http://imjessthemess.blogg.se/
Postat av: emma

Svar: Kopparna är från lagerhouse :) Visst är de fina! :D Har bara en dock, hehe min tekopp! <3

2011-01-14 @ 06:57:56
URL: http://emmis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0