Matlagning och praktikplaner

Idag har jag och Terhi lagat en massa, massa mat! Planen var att göra matlådor inför skolveckan. Vi gjorde flygande Jacob och korvstroganoff. Blev totalt 11 matlådor (!) plus att vi åt middag också. Riktigt skönt att ha ett litet lager i frysen om man inte hinner laga mat.

Den här veckan kommer ägnas åt.. träning, plugg och jobb. Skulle egentligen följt med Jenny och 6 tjejer till på kryssning på fredag, men jag känner inte att jag har råd - sux.
På det sättet är det inte speciellt roligt att vara student. Jag jobbar ju en del, men samtidigt måste man hela tiden spara pengar att ha som buffert.

Vi har praktik igen från augusti till november och jag funderar seriöst på att göra den i Turkiet. Vi har det så bra på vår skola att man får typ stipendiumpengar om man vill göra sin praktik någon annan stans i europa. Jag trodde inte att Turkiet räknades in, men fick i fredags reda på att det gör det! Så om jag åker dit får jag ca 25.000 kr av skolan. Vore inte helt fel. Någon som vet något hotell som drivs av svenskar eller skandinaver? Helst i Antalya/Side/Alanya-området? Jag ska göra praktik i backoffice (inom ekonomi/sälj/personal/projekt/bokning/konferens eller liknande) och jag känner väl att mina turkiska språkkunskaper inte räcker till för kontorsarbete, så det vore bra med svenska eller i alla fall engelsktalande chefer.
Om någon har något tips så är det varmt välkommet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0