Festligheter

Igår var jag ute och svirade med några kompisar från klassen. Vi började med att dricka öl på en bar som heter Limerik där de nästan bara spelade typiska "afterskilåtar", riktigt nice. Sedan hamnade vi på Oxid. Jag har varit där förut men det här var fasen sista gången... Deras DJ var så sjukt kass och mixade sönder varenda jäkla låt. Jag blir till och med upprörd nu när jag bara tänker på det! Och helt plötsligt står man där och dansar till någon trance/techno version av supermariolåten eller tetrisvinjetten. What´s up with that? Nej, jag blev galen och sa till honom.
Det enda som var bra var att de delade ut en massa tomteblossliknande saker, fast jättestora lite då och då. Det var hysteriskt kul för stunden.

Så där stod vi och flaxade och vevade på dansgolvet framåt småtimmarna och orkade inte gå ut i pissvädret för att byta club. Jag var så himla nära att trilla omkull flera gånger fast inte tack vare alkoholen utan pågrund av att vägarna ser ut som puckelpistar gjorda av is. Jag gjorde en riktig dansmanöver och grep krampaktigt tag i en marchall som stod på en pedistal i snön. Marschallen flög i backen i stället för mig som tur var. Så jag gick konstigt nog därifrån utan både blåmärken och brännskador och bara det var värt att ta en extra öl för, för att fira.

Idag har jag varit barnvakt nästan hela dagen, mys. Och på tisdag börjar skolan, jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0