Långhelg

Då var det helg igen. Och ännu bättre; LEDIG helg! Jag funderar till och med på att ta en träningsfri helg också då jag redan tränat 4 gånger den här veckan.
Igår gick jag från jobbet i Slussen ända hem till Alvik, och det tog faktiskt inte mer än en timme. Världens finaste promenadväg är det också. Först får man gå igenom gamla stan och city för att sedan gå längs kusten till Rålambshovsparken genom hela Kungsholmen. Älskar den sträckan. Vackert längs vattnet och så mycket folk i rörelse i parkerna. Rålis är ju en jättejättestor park mitt på Kungsholmen. Folk spelar fotboll, volleyboll, boule, badminton, basket, tennis, åker skateboard och inlines, solar, badar osv, osv finns hur mycket aktiviteter som helst!

Idag var jag ute och sprang/hikade i en timme. Så himla skönt att få komma ut från gymmet lite. Sprang runt längs vattnet här i Alvik och sedan in i skogen... haha! Då blev det hiking i stället för stigarna var så smala och backiga. Ett tag var jag rädd att jag skulle springa vilse då jag hade kutat flera kilometer mitt ut i ingenstans.

Nej, nog om träning. Skolan slutar till veckan och det ska bli lööövely att två dagar efter få ta resväskorna och bege oss mot Arlanda. Det finns nog ingenting som slår känslan att få kliva in på Arlanda. Hela luften är fylld av förväntningar. En kall öl i baren, åka upp 10.000 meter i luften för att sedan landa på varmare breddgrader utan krav och måsten.



Älsklingen på flygplatsen i Istanbul förra året:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0