Biraz daha türkçe Öğreniyorum

Go kväll!

Hallå, det bara jag som lagt märke till den extrema babyboom som drabbat vårt land? Haha, det känns som att ALLA är gravida. Många kompisar, kollegor, bekanta, halva facebook och sedan alla randoms på stan. Jisses! :) Men mys för dem!

Förresten! Jag bestämde mig här om dagen för att börja plugga turkiska igen på Stockholms universitet. Jag läste ju turkisk grammatik för två år sedan (shiiiiit vad tiden går snabbt!?) och nu vill jag avancera mer. Här hemma blandar vi ju båda språken och jag klarar mig ju i Turkiet på det jag kan även om det inte alltid blir 100% rätt med grammatiken. Så jag kontaktade Stockholms universitet och jag får nu hoppa in i en kvällskurs på halvfart med de som läst hela hösten. Jag är laddad!

Men jäklar vad plugg det kommer bli för mig i höst och vinter känner jag i och med att jag har min vanliga heltidsutbildning också.. Och den är inte slapp. Kommer inte ha något liv, haha! Men det är det värt. Satte mig med grammatikböckerna i måndags och började repetera och det är t.u.f.f.t. Så det kan tänkas att det blir några "jag bli tokig på allt"-inlägg framöver. Men jag kommer klara det! (intalar jag mig själv i alla fall).. (kan behövas lite pepp här va..)

Så idag då.. Hotellet hela dagen sen dansträning, dusch, käk och ja... Det var väl typ allt. Och i morgon är det sovmorgon till 10 - halleluja. Det firas med film, mys och te!

Hej med er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0