Bondens marknad

Var ju på bondens marknad idag! Det var hur mysigt som helst att gå runt där och smaka strutskorv, hemmagjorda ostar, syltar, honung osv. Jag köpte italiensk ekologisk lakrits med cocosfyllning och granatäppel- och hallonsylt.

Flera gånger kände jag löv som dalade ner från träden och landade på min basker. Solen sken samtidigt som det var sådär höstigt kyligt och rått i luften så kinderna blev rosiga. Underbart!

Sen var det dans för hela slanten. Jisses vad vi körde på idag.. Ska egentligen bara träna varannan dag med det blir en tredagars den här helgen. Måndag blir vila i alla fall!

Nu har jag precis duschat och hoppat i mjukiskläder. Ingen av oss orkar ta ett steg till utanför dörren idag.. Så det blir fångarna på fortet och käka vår ostfyllda börek som vi precis gjort (se bilden) Kanske blir en öl nere på kvarterskrogen senare på sin höjd (det är bara typ 10 steg utanför dörren, så det lär borde vi orka).

Ha en bra trevlig lördagskväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ä det börek? Har du recept på den? ser jätte god ut:)

2011-10-20 @ 21:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0