Vardagslyx och barnpassning

God kväll!

Fasen vad nice att blogg.se äntligen har skaffat en app. Verkligen på tiden..

Vad har ni för er den här lördagskvällen? Själv sitter jag barnvakt, så jag ligger här i deras soffa, dricker nespresso, käkar godis och ser på film. Barnen sover sedan ett tag tillbaka så nu är det bara att ligga här och fördriva tid tills föräldrarna kommer hem. Kanske slumrar till en stund. Sedan kommer Alex och hämtar mig så jag slipper gå hem själv.

Jag har passat mycket barn i mina dagar, och älskar det. Man kan nästan säga att det är min hobby, för det känns inte som ett jobb för mig. En av familjerna här har jag passat åt i över 2,5 år och de jag sitter åt idag har jag känt nästan lika länge. Så de är som mina "extrafamiljer" och hos dem är också som "hemma" för mig. Känns skönt att ha när man har sin riktiga familj en bit bort hemma i Karlstad.

Idag har jag dammsugit och grejat där hemma innan jag åkte till gymmet och sprang kilometer efter kilometer på löpbandet. Energin tog lixom aldrig slut. Sen hem och körde hemmaspa som jag gör nästan varje helg. Ansiktsmask, hårinpackning, epilera benen, fixa naglar osv. Och nu i vinter blir det massa skumbad med väldoftande oljor. Mys och gott för själen!

Imorgon ska jag iväg och kolla in ett, för mig, nytt spa i Vällingby. Jag ska boka in en 60 minuters ansiktsbehandling + hudtypsanalys för att kunna köpa nya rengöringsgrejor och en ny dagkräm. Sedan på tisdag ska jag på helkroppsmassage på Pheonixkliniken - längtar!!

Sånt tycker jag är så värt att lägga pengar på. Och eftersom min pojkvän är frisör och jag aldrig behöver lägga pengar på klipp/färg/schampo/inpackningar osv så tycker jag att jag får lägga de slantarna på annat :)

Vad brukar ni "unna" er?

(Bilden är ifrån vår förlovningsdag den 15/6).

Ha en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: X

Du är så väldans vacker!

2011-10-07 @ 13:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0