Besök till Frigiliana

Igår åkte vi till den lilla bergsbyn Frigiliana som ligger 10 min från Nerja. Vi tog bussen upp för de slingriga serpentinvägarna upp i bergen. Vi möttes av en helt fantastisk by bestående av en massa kritvita hus som låg på längs bergsväggarna. Mellan dessa var det små, små gränder som man vandrade på. Finner inga ord.. Ja, ni kan ju kolla själva trots att inte bilderna gör staden rättvisa. Utsikten över medelhavet, bergen och byn var helt fantastisk!

Jag lägger upp två olika inlägg med bilder från detta. (Haha, sorry för kläderna... Lättast att köra träningskläder när man vandrar mycket...)



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Wow vad vackert!!

2012-02-24 @ 20:39:47
URL: http://nattstad.se/melvan
Postat av: Faster

Där skulle jag kunna tänk mig att ha en lägenhet, så vackert. Ha det bra där du är. Kram

2012-02-25 @ 11:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0