Turkiet 2011

Idag mår fröken lite bättre. Kan säga att rastlösheten håller på att nå nya höjder. Så idag har det tvättats hej vilt och jag har även börjat packa lite smått. Shit, det närmar sig nu. Eftersom att vi bokade den här resan i januari så har den hela tiden känts så himla långt bort. Men nu är det bara... 3 dagar kvar! :)

Vet inte om jag har berättat hur vi ska åka. Först landar vi i Antalya där en bilfirma kommer och lämnar vår hyrbil på flygplatsen. Sedan åker vi och möter upp svärmor och svärfar. Vi sover i Antalya i en natt och dagen efter åker vi upp i bergen till deras lantställe och alla odlingar. Där ska vi träffa bästa Babanne (farmor), världens sötaste gumma. Saknar henne!
Sedan far vi vidare till Alex syrra som bor i Kutahya (upp mot svarta havet). Och där ska vi stanna i två dagar och äntligen få träffa deras nyfödda lilla bebis Zeynep.

Sedan tar vi bilen och fortsätter vår roadtrip längs hela östkusten ända ner till Side. Så det blir flera stopp i både små byar och de stora turiststäderna, bl.a. Bodrum, Marmaris, Fethiye, Kalkan, Kas och Kemer. Kommer bli fantastiskt att få uppleva det med min älskling.

I Side har vi bokat hotell de sista 8 dagarna. Så där blir det nog en hel del partaj med alla Alex gamla kompisar (Alex jobbade i Side i 10 år innan han flyttade till Sverige). Jag ska även träffa Louise och Sandra, som bor i Turkiet med sina turkiska pojkvänner. LÄNGTAR!!





Åh, nu blir jag helt exhalterad här! Hörs i morgon.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

åå vad mysigt! Jag ska också ta en tripp till Fethiye :) Mina släktingar ska vara där i två veckor. Ska bli kul att se lite annat. Hoppas ni kommer till Alanya också så vi hinner ses en stund! hihi

2011-06-09 @ 09:34:51
URL: http://melvan.blogg.se/
Postat av: Zandra

OOO va kul.. Vill också göra något sådant.

Kan du inte tala om vad allt kostade sen så man vet hur mycket man ska kunna spara ;)

Hoppas ni får en bra tripp!

Kram

2011-06-09 @ 18:53:18
URL: http://zandraorneling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0